رشته موسیقی مناسب چه کسانی است؟
نوشته شده توسط : پریسااکبری

رشته موسیقی به صورت خاص موسیقی کلاسیک و تدریس آن در ایران به سال 1248 برمی‌گردد و پس از آن کلاس‌­های درس موسیقی طی چندین دوره تغییر نام دادند که از جمله این نام‌ها می‌­توان به هنرستان سرود و آهنگ­های انقلابی، هنرستان عالی موسیقی، مدرسه موسیقار، هنرستان موسیقی، مدرسه­ موسیقی دولتی، مدرسه موزیک، کلاس موزیک، هنرستان موسیقی اشاره کرد. با ما در ادامه با این مقاله همراه باشید تا به بررسی  این سوال مهم ک رشته موسیقی مناسب چه کسانی است، بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما از دانلود آهنگ جدید از آپ آهنگ لذت ببرید.

به صورت کلی رشته موسیقی از جمله رشته‌های هنری به حساب می‌آید که اولین نکته‌ قابل ذکر برای فعالیت در آن، علاقه‌ی فردی است.اگر شخصی در دوران کودکی یا نوجوانی خود دوره‌های آموزش یک ساز را گذرانده باشد و علاقه‌مند به این باشد که تخصصی‌تر این رشته را دنبال کند می‌تواند با انتخاب رشته در پایان مقطع تحصیلی نهم (نظام جدید) در رشته موسیقی مشغول به تحصیل شود، که در آن با اصول اولیه و دروس پایه‌ای موسیقی آشنا خواهد شد.

اما محدودیتی وجود ندارد، زیرا افرادی بوده‌اند که حتی در مقطع هنرستان در رشته‌ای به غیر از موسیقی تحصیل کرده بودند اما در دانشگاه با تغییر مسیر خود و انتخاب رشته موسیقی به تحصیل پرداخته‌اند کما این‌که موسیقی‌دانان زبده و صاحب نامی نیز شده‌اند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که طبق ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های سازمان سنجش و آموزش کشور در سال‌های اخیر ، دانش آموزانی که در هنرستان موسیقی تحصیل نکرده‌اند و در رشته دیگر محصل بوده‌اند، می‌توانند با شرکت در کنکور سراسری هنر پس از اخذ نمره و تراز قابل قبول و انتخاب رشته در مقطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته به تحصیل در یکی از گرایش‌های رشته موسیقی بپردازند.

رشته موسیقی می‌تواند برای کسانی مناسب باشد که علاقه‌مند به موسیقی باشند و از وقت گذاشتن و تلاش در این زمینه و رشد لذت ببرند و روحیاتی مطلوب و مطابق طبع هنری داشته باشند. به صورت کلی باید در نظر داشت که در آموزش یک ساز، یک هنرجو می‌بایست در طول روز حداقل بین یک تا شش ساعت بسته به سطح هنرجو به تمرین ساز اشتغال داشته باشد.

اگر پشت‌کار فرد در این زمینه کافی نباشد امکان دارد در ادامه مسیر اگر نتیجه مورد نظرش را نگیرد دلسرد و دل زده شود و در نهایت، این هنر را ترک کند. بنابراین، علاقه‌مندی و پشت کار در تمرین از عوامل مهمی هستند که باعث موفقیت یک فرد در این رشته تحصیلی می‌شود.

پس جمع‌بندی به این صورت است که در مراحل اولیه، یک دانش آموز می‌تواند با تحصیل در هنرستان موسیقی به آموزش پایه‌ای و تئوری موسیقی بپردازد و یک یا حتی چند ساز را به صورت تخصصی آموزش ببیند و در مقطع تحصیلی بعدی وارد دانشگاه در رشته موسیقی شود، یک گرایش را انتخاب کند و به صورت تخصصی‌تر به آن گرایش مشغول شود. برای کسانی که علاقه‌مندی بیشتری دارند و تشنه آموختن و حتی علاقه‌مند به تدریس در دانشگاه در رشته موسیقی هستند، امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد و حتی دکتری نیز وجود دارد.




:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: